Διατροφή για Παιδιά & Εφήβους

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ

Διατροφή για Παιδιά & Εφήβους

Ε

ίναι γεγονός ότι οι διατροφικές μας συνήθειες ως ενήλικες έχουν τη βάση τους στην παιδική ηλικία, καθώς τότε είναι που αυτές αρχίζουν να χτίζονται. Μια υγιεινή παιδική διατροφή καθημερινά είναι ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα ενός γονιού, καθώς με αυτόν τον τρόπο θωρακίζεται η υγεία του παιδιού, και στο παρόν αλλά και στο μέλλον, ενισχύεται η σωματική και πνευματική του ανάπτυξη, ενώ προστατεύεται ακόμη και από χρόνια νοσήματα στην ενήλικη ζωή. Εξ άλλου και η εφηβεία είναι μια περίοδος αυξημένων αναγκών και ορμονικών αλλαγών ενώ συνήθως και οι σχολικές απαιτήσεις είναι αυξημένες – με τη σωστή διατροφή ο έφηβος μπορεί να εξασφαλίσει το ‘καθαρό’ μυαλό αλλά και την ενέργεια που χρειάζεται καθημερινά.

Έρευνες δείχνουν ότι τα ποσοστά παχυσαρκίας έχουν υπερδιπλασιαστεί στα παιδιά και τετραπλασιαστεί στους εφήβους τα τελευταία 30 χρόνια. Οι στατιστικές για τα παιδιά προσεγγίζουν αυτές των ενηλίκων: 1 στα 3 παιδιά είναι πλέον υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Μελέτες έχουν επίσης δείξει αυξανόμενο επιπολασμό του διαβήτη τύπου 1 και 2 σε εφήβους ηλικίας 10 έως 19 ετών, ενώ η αυξανόμενη παχυσαρκία αναφέρεται ως βασικός παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση της νόσου.

Η κακή διατροφή είναι η κύρια και πιο σημαντική αιτία της παιδικής παχυσαρκίας, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην παχυσαρκία καθώς και σε καρδιομεταβολικά νοσήματα στην ενήλική ζωή.

Συμβουλές για Γονείς

Επιμορφωθείτε ως προς τι συνιστά υγιεινή διατροφή και απευθυνθείτε στους ειδικούς για κατάλληλες εξατομικευμένες συμβουλές.

Στο Food for Health ειδικευόμαστε στη διατροφή παιδιών και εφήβων και παρέχουμε συμβουλευτική σε γονείς, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού και της κάθε οικογένειας.

Δώστε το καλό παράδειγμα.

Δείξτε στα παιδιά σας ότι απολαμβάνετε να τρώτε υγιεινά, αντί απλώς να επιμένετε ότι πρέπει εκείνα να φάνε το φαγητό τους. Δοκιμάστε νέα φαγητά και προσφέρετέ τα στην αρχή του γεύματος, όταν είναι πεινασμένα.

Ενθαρρύνετε ένα υγιές σωματικό βάρος.

Τα υπέρβαρα παιδιά γίνονται συνήθως υπέρβαροι ενήλικες, με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία τους. Ενθαρρύνετε τη φυσική δραστηριότητα των παιδιών σας και περιορίστε τον χρόνο που περνούν μπροστά στην οθόνη.

Εδραιώστε μία υγιή σχέση με το φαγητό.

Επιτρέψτε στο παιδί σας να φάει όταν πεινάει και να σταματήσει όταν έχει χορτάσει – είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη διαχείριση του βάρους του. Μην χρησιμοποιείτε το φαγητό ως δωροδοκία, τιμωρία ή ανταμοιβή.

Χτίστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Όσο πιο μικρά μάθουν τα παιδιά σας να τρώνε υγιεινά, τόσο πιο εύκολο θα είναι για εκείνα αργότερα να καθιερώσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Εντάξτε μια ποικιλία τροφίμων στο ημερήσιο διαιτολόγιο όλης της οικογένειας και δώστε έμφαση σε φρούτα και λαχανικά όλων των χρωμάτων, δημητριακά ολικής άλεσης, καλές πηγές πρωτεϊνών (όσπρια, ψάρια, κλπ.), ελαιόλαδο και οπωσδήποτε γαλακτοκομικά για το ασβέστιο που χρειάζονται τα παιδιά.

Μαγειρέψτε μαζί με τα παιδιά σας.

Η συμμετοχή των παιδιών στην επιλογή και την προετοιμασία του φαγητού είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να τους διδάξετε να τρώνε σωστά.

Μην αμελείτε το πρωινό.

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Ένα θρεπτικό πρωινό βοηθά τα παιδιά σας να παραμείνουν συγκεντρωμένα στο σχολείο και να μην πεινάνε.

Επιλέξτε υγιεινά σνακ.

Τα παιδιά χρειάζονται ενέργεια μεταξύ των γευμάτων. Δώστε τους σνακ πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως γιαούρτι με φρούτα, σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, σπιτικές μπάρες δημητριακών, κλπ.