Μειώστε το αλάτι

Ο οργανισμός μας χρειάζεται μια σχετικά μικρή ποσότητα νατρίου – το βασικό στοιχείο του αλατιού – για τις λειτουργίες του νευρικού συστήματος και για τη σωστή ισορροπία νερού και μετάλλων. Η υπερκατανάλωση αλατιού αυξάνει την αρτηριακή πίεση, κάτι μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά. Εάν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, όπως με την καρδιά ή τους νεφρούς, συμβουλευτείτε τον γιατρό και τον διαιτολόγο σας για την ποσότητα του νατρίου που πρέπει να λαμβάνεται καθώς και από ποιες πηγές. Ακόμη και αν δεν προσθέτετε αλάτι στο φαγητό σας, μπορεί και πάλι να τρώτε υπεραρκετό μιας και οι περισσότερες τροφές περιέχουν ήδη νάτριο.

Περίπου τα ¾ του αλατιού που τρώμε εμπεριέχεται ήδη στα τρόφιμα που αγοράζουμε, όπως τα δημητριακά πρωινού, οι έτοιμες σούπες, το ψωμί, το τυρί, το κρέας, και οι σάλτσες. Ως εκ τούτου καλό είναι να προτιμάτε τρόφιμα με λιγότερο αλάτι και να αποφεύγετε όσο είναι δυνατόν τα επεξεργασμένα κρέατα (π.χ. αλλαντικά, λουκάνικο), τις πίκλες, τις μουστάρδες, τις μαγιονέζες και τις έτοιμες σάλτσες. Μην ξεχνάτε επίσης να κοιτάτε πάντα τις ετικέτες των τροφίμων. Τέλος, μην σπεύδετε να προσθέσετε αλάτι στο φαγητό σας ή το πιάτο σας πριν το δοκιμάσετε. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο μας