Προτιμήστε πρωτεΐνη φυτικής προέλευσης

Η πρωτεΐνη είναι ένα απαραίτητο μακρο-θρεπτικό συστατικό, εντούτοις κρίσιμο ρόλο παίζουν οι πηγές από τις οποίες τη λαμβάνουμε και ειδικότερα το λεγόμενο ‘πρωτεϊνικό πακέτο’. Με τον όρο αυτόν εννοούμε το σύνολο των συστατικών που συνοδεύουν την πρωτεΐνη σε ένα τρόφιμο, όπως για παράδειγμα τα διάφορα λιπαρά, τις φυτικές ίνες, το νάτριο, κλπ. Είναι το ‘πρωτεϊνικό πακέτο’ που καθορίζει το πόσο υγιεινό είναι τελικά ένα τρόφιμο παρά η ποσότητα της ίδιας της πρωτεΐνης που λαμβάνουμε.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η προτίμηση υγιεινών πρωτεϊνικών πηγών όπως φασόλια, ξηροί καρποί, ψάρι ή κοτόπουλο έναντι του κόκκινου και του επεξεργασμένου κρέατος μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών νοσημάτων – μέχρι και τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Φροντίστε λοιπόν να λαμβάνετε πρωτεΐνη όσο το δυνατόν περισσότερο από φυτικές πηγές, όπως όσπρια, ξηροί καρποί, δημητριακά ολικής άλεσης, κλπ, ενώ ‘αναβαθμίστε’ τις πηγές ζωικής πρωτεΐνης όπως από ψάρι, κοτόπουλο και γαλακτοκομικά προϊόντα.