Διατροφή για Καλή Υγεία

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ

Διατροφή για Καλή Υγεία

Η

τροφή είναι το ‘καύσιμο’ του οργανισμού μας. Ως εκ τούτου, όταν λαμβάνουμε επαρκώς τις κατάλληλες τροφές με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, προστατεύουμε τον οργανισμό μας από όλες σχεδόν τις ασθένειες – από την υπέρταση, την αυξημένη χοληστερίνη, τις διαταραχές του ανοσοποιητικού συστήματος, τον καταρράκτη και την υπογονιμότητα, έως την παχυσαρκία, τον διαβήτη, τις νευροεκφυλιστικές ασθένειες, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και τον καρκίνο. Αντιθέτως, εύλογο είναι ότι μια διατροφή φτωχή σε υγιεινές τροφές και θρεπτικά συστατικά αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση υπέρτασης, υπερχοληστερολαιμίας, παχυσαρκίας, διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων, και πολλών άλλων νοσημάτων.

Είναι γεγονός ότι υπάρχει τόση υπερπληροφόρηση και τόση παραπληροφόρηση σχετικά με τις δίαιτες, ενώ κυκλοφορούν και τόσες πολλές διαφορετικές διατροφικές ‘μόδες’ που ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει πού να στραφεί. Αλλά και οι ίδιοι οι γιατροί συχνά αισθάνονται μπερδεμένοι ως προς τις διατροφικές συμβουλές που θα πρέπει να δώσουν στους ασθενείς τους. Για πολλά χρόνια, η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστούσε μια διατροφή με χαμηλά λιπαρά – με ημερήσια πρόσληψη λιγότερων από 300 mg χοληστερόλης και κάτω από το 30% των συνολικών θερμίδων να προέρχεται από λίπος. Παρά την τόσο γνωστή όμως και διαδεδομένη αυτή διατροφική σύσταση, η οποία ακολουθείται και στην Ελλάδα, οι άνθρωποι πάχαιναν όλο και περισσότερο. Έτσι, πριν από μια δεκαετία περίπου, οι ειδικοί άρχισαν να αναρωτιούνται μήπως είχαν υποπέσει σε κάποιο κρίσιμο σφάλμα. Συμπερασματικά τα νέα επιστημονικά δεδομένα συνοψίζονται σε 10 σχετικά απλές διατροφικές συμβουλές, τις οποίες μπορείτε να δείτε εδώ